BENVINGUTS

BENVINGUTS A L'ESCOLA DEL BOSC... ON APRENDRE ÉS TOTA UNA EXPERIÈNCIA!!!

dijous, 29 de maig del 2014

Ja tenim les nostres samarretes!
 
Hola a tothom! Ja tenim les nostres samarretes amb el logo de l'Escola del Bosc. El nostre amic Josep M. Calafell de Born By Cala és qui les ha fet. Mireu què boniques han quedat.
 
Per cert, si vosaltres també en voleu una, no dubteu a posar-vos en contacte amb nosaltres per fer la vostra comanda. (escoladelbosc@gmail.com)
 

dissabte, 24 de maig del 2014

TALLERS I ACTIVITATS EXTRAESCOLARS

Los árboles tienen una vida secreta que sólo les
es dado a conocer a los que trepan por ellos.
Reinaldo Arenas

L'Escola del Bosc ofereix també l'oportunitat de gaudir de diferents activitats a l'aire lliure a través de l'organització de tallers i activitats extraescolars per a infants de 3 a 12 anys. Aquest servei va destinat a donar suport a AMPA's, escoles, entitats...
 
La proposta pedagògica de les nostres activitats està pensada perquè els infants gaudeixin del seu temps lliure combinant activitats lúdiques amb tallers a la natura.
 
Entenem que cada nen/a i cada grup són diferents i per això les experiències han de ser adaptades a cada un d'aquests, respectant els diferents ritmes i oferint diferents possibilitats que inspirin els infants i els ajudin a construir la pròpia confiança i independència.
 
TALLERS:
 
Els tallers consten d'una durada variable de 2 a 4 hores, on es treballen diferents matèries relacionades amb el currículum (matemàtiques, llengües, medi, art, música...) i/o amb el medi ambient (hort, bosc, ecosistemes...), en un espai obert a l'aire lliure i, a ser possible, en entorn arbori.
 
La programació de cada taller dependrà del grup/classe o escola; per exemple l'edat i/o necessitats dels nens, el context del seu entorn i els dessitjos de l'equip directiu i mestres.
 
 
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS:
 
  • Llengües al bosc (anglès al bosc o francès al bosc): L'alfabetització, la llengua, la literatura, la comunicació... ens apropen a estimar la vida i poder expresar-ho de diferents maneres. Si observem els nens a l'aire lliure podrem comprobar que, sovint, parlen més, cooperen, se socialitzen, prenen consciència de sí mateixos i dels altres i acostumen a fer activitats relacionades amb el llenguatge per pròpia elecció. En aquesta activitat no pretenem que els nens sàpiguen molt  d'ortografia o gramàtica, sinó molt més simple, volem que els nens aprenguin a expressar-se en una llengua extrangera, que perdin la por, que juguin i es diverteixin amb l'anglès o el francès, des del seu inici, perquè quan tots nosaltres comencem a aprendre la nostra llengua no ho fem començant per la teulada, comencem per parlar, i no és fins més endavant que comencem a posar-ho sobre paper i perfeccionem la llengua.


  • L'hort (horticultura ecològica): Transformar un espai i tenir-ne cura sempre farà sentir-lo i estimar-lo més. La relació entre els nens s'enriqueix amb tot allò que la natura els pot aportar, i integrar les feines pròpies d'un hort amb els aprenentatges que se'n poden derivar els permet plantejar-se preguntes, formular hipòtesis i experimentar de manera lúdica i lliure. L'hort ofereix el contacte directe amb la terra, la seva manipulació i el seu descobriment i interaccionar amb els diferents elements, els fenòmens físics i els éssers vius (plantes i animals).
 
  • Gaudint del bosc: Des de sempre, l'home ha necessitat la natura per poder viure, però la tendència actual a viure en ciutats ens ha fet oblidar sovint la dependència que tenim del bosc, de les plantes i dels animals. El primer pas a treballar amb els infants és ensenyar a tenir cura i respectar el medi (animals, boscos, jardins...) i evitar que el deteriorin (contaminar aigua, embrutar l'aire, llençar fems a llocs no adequats...), mantenir les condicions naturals del paisatge i posar remei a les ja degradades, i afavorir el coneixement del medi per tal que l'infant prengui les actituds responsables cara a la seva protecció i conservació, i sempre d'una manera lúdica i reforçant la curiositat de l'infant.
 
  • Scrapbooking: L’scrapbooking o llibre de retalls és la tècnica de personalitzar àlbums de fotografies. Al guardar records o retalls de diari, fotografies o  trossos de paper, s'està fent scrapbooking.

  • L’scrapbooking consisteix en multitud de processos creatius com el retall, enganxat o collage per crear una composició de memòries i records mitjançant fotografies. Aquest divertit passatemps de decorar s’aplica també a cartes, poemes, invitacions o tot allò que et proposi la teva imaginació. Partint de simples fotografies, es revaloritzen els records amb embelliments com botons, cintes, papers, flors seques, fils….
    A l’Escola del Bosc utilitzem l’scrapbook per practicar-lo d’una manera diferent, i posant-lo en pràctica a l’aire lliure i, a més de fer servir els materials tradicionals (paper, botons, fils…), també recollim coses de la natura per decorar els nostres àlbums (petites pedres, fulles, tronquets…) i pintem els nostres fons de paper amb sorra, flors… , així que fem una barreja d’scrapbook amb landart.
     
  • Land Art: El LandArt és un corrent de l'art contemporani que s'inspira i utilitza materials de la pròpia naturalesa (fusta, terra, pedres, aigua...) per a la creació de les seves pròpies escultures. Però les escultures no se situen en el paisatge, sinó que el paisatge és el mitjà de la seva creació.
    És un art efímer que pretén animar els nens i nenes a sortir a l'aire lliure i crear el seu propi art a la natura sense idees preconcebudes, obrint els ulls a la ment i descobrint el que tenien amagat dins seu i expressar-ho a través de la natura, amb la finalitat de produir emocions plàstiques i sensacions a l'infant.
    Al ser un art efímer, es treballa la tolerància a la frustració, mostrant-lo com a un procés paral.lel a la vida. La vida crea ordre i bellesa des de la matèria prima i després la natura ho reotrna a la pols una vegada més. S'aprèn de la naturalesa, dels materials naturals, dels cicles i processos, de la degradació i el canvi.
    A l'Escola del Bosc utilitzem el LandArt com una manera d'aconseguir que els infants gaudeixin de l'aire lliure i es moguin, aprenguin de la natura, siguin creatius i es diverteixin; que mirin de més aprop les fulles i les pedres i totes aquelles coses interessants que poden trobar; inspeccionar les formes i els colors i deixar que, tot això, l'inspiri per construir quelcom.
     


A l'Escola del Bosc es gaudeix, sempre que és possible, del medi natural i de l'aire lliure.
 
Tant en els tallers com en les activitats extraescolars, el nostre equip d'educadors es desplaça al lloc previst per a la realització de l'activitat (escola, entitat...).
 
Si vols més informació dels nostres tallers i activitats extraescolars, posa't en contacte amb nosaltres a través del nostre correu electrònic: escoladelbosc@gmail.com

divendres, 23 de maig del 2014

Sopa de pedra
 
El passat dimarts, 20 de maig, els alumnes de P3 de l'escola Gabriel Castellà van gaudir del conte de Sopa de pedra que les educadores de l'Escola del Bosc els hi van explicar.
 
Aquest conte ens mostra com d'importants són els valors de compartir i col.laborar i, de la mateixa manera, entre tots plegats, vàrem fer una sopa de pedra bonííííííssima!
 
Avui a la tarda, la Tiffany i la Brigitte aniran a explicar aquest mateix conte a l'escola Emili Vallès, però amb una variant, l'explicaran en francès!

 

 

dissabte, 17 de maig del 2014

Les tardes de juny a l'Escola del Bosc
 
Hola a tots i a totes!
 
Després de la satisfacció que vam tenir tots plegats amb el casalet Viu la Pàsqua a l'Escola del Bosc, se'ns va demanar si podríem organitzar alguna cosa per al mes de juny, per a tots aquells nens que fan jornada intensiva a l'escola i tenen les tardes lliures.
 
Així doncs, hem organitzat el casalet de Les tardes de juny, per a tots aquells nens i nenes, entre 3 i 12 anys, que vulguin venir a compartir les tardes amb nosaltres, al recinte de l'escola Gabriel Castellà d'Igualada, de 15 a 17 h..
 
Les inscripcions són per setmanes, i us podeu apuntar només una setmana o totes dues.
 
Animeu-vos! Us esperem per passar una bona estona regant, collint, fent cabanes, jugant, descobrint...


Si vols més informació, no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres: escoladelbosc@gmail.com

divendres, 16 de maig del 2014

Classes de matemàtiques i llengües amb 6è.
 
Els alumnes de 6è. de primària de l'escola Gabriel Castellà ja surten a fer llengües i matemàtiques al bosc. Estem aprenent molt i, a més, ens ho estem passat molt bé!
 

 


 

dijous, 15 de maig del 2014

Hem trobat un OU!!!
 
Ahir al matí, un nen de l'escola Gabriel Castellà va trobar un ou al bosc que hem construït al pati. Va ser tota una troballa i un tresor per a tots nosaltres.
 

dimarts, 13 de maig del 2014

L'educació socio-emocional a l'escola
 
Dins l'interessant programa MESTRES que s'emet per TV3, se'n va oferir un que parlava sobre l'educació socio-emocional a l'escola i que es titulava Aquí, qui mana?
 
Si voleu veure'l, només heu de clicar sobre la imatge.
 
http://www.youtube.com/watch?v=tKIW9kSmFvs&list=ELNgzJgFjVFOk

diumenge, 11 de maig del 2014

Un conte per abans d'anar a dormir
 
Un pare de família, amb una molt bona posició econòmica, va portar al seu fill a la muntanya amb el ferm propòsit de que el petit s'adonés de quant pobre era la gent que viu al camp i la sort que ells tenien.
 
Van estar tot un cap de setmana en una granja d'una família molt humil, passejant i visitant els estables, la masia i els camps.
 
De tornada a casa, el pare va preguntar al seu fill:
 
- Fill, què t'ha semblat el viatge?
 
- Molt maco, m'ha agradat - va respondre el fill.
 
- Has vist com de pobre pot ser la gent? - va preguntar el pare.
 
- Sí, pare - va assentir el nen.
 
- I què has après fill? - va voler saber el pare.
 
- He après que nosaltres tenim un gos a casa, i ells en tenen cinc. Que nosaltres tenim una piscina molt gran al mig del jardí, i ells tenen un llac que no té fi. He vist que nosaltres tenim llums d'importació, però ells tenen milers d'estels que els il.luminen. M'he adonat que el nostre jardí arriba fins al mur del carrer, i ells tenen tot l'horitzó. He après, pare, que ells tenen temps per parlar i riure mentre tu i la mama esteu tot el dia treballant i quasi mai us veig.
 
El pare se'l mirà bocabadat, i el fill va afegir: Gràcies pare, moltes gràcies per ensenyar-me com de rics podem arribar a ser algun dia.
 
Bona nit.

 
(Aquest conte ens el va fer arribar la Cristina Gutiérrez, de Fundació La Granja i ha estat publicat amb el seu permís. Si voleu més informació de la Fundació podeu mirar el següent enllaç: http://www.fundaciolagranja.com/ca/ . Moltes gràcies Cristina!).
-Fill, què t'ha semblat el viatge?
-Molt maco, m'ha agradat -va respondre el fill.
-Has vist com de pobre pot ser la gent?- va preguntar el pare
-Sí, pare - va assentir el nen.
-I què has après fill?- va voler saber el pare.
-He après que nosaltres tenim un gos a casa, i ells en tenen 5. Que nosaltres tenim una piscina molt gran al mig del jardí, i ells tenen un llac que no te fi. He vist que nosaltres tenim llums d'importació, però ells tenen milers d'estels que els il.luminen. M'he adonat que el nostre jardí arriba fins al mur del carrer, i ells tenen tot l'horitzó. He après pare, que ells tenen temps per parlar i riure mentre tu i la mama esteu tot el dia treballant i quasi mai us veig.
El pare se'l mirà bocabadat, i el fill va afegir; Gràcies pare, moltes
gràcies per ensenyar-me lo rics que podem arribar a ser algun
dia!
BONA NIT !!!Van estar tot un cap de setmana en una granja d'una família molt humil, passejant i visitant els estables, la masia i els camps.

De tornada a casa, el pare va preguntar al seu fill:
-Fill, què t'ha semblat el viatge?
-Molt maco, m'ha agradat -va respondre el fill.
-Has vist com de pobre pot ser la gent?- va preguntar el pare
-Sí, pare - va assentir el nen.
-I què has après fill?- va voler saber el pare.
-He après que nosaltres tenim un gos a casa, i ells en tenen 5. Que nosaltres tenim una piscina molt gran al mig del jardí, i ells tenen un llac que no te fi. He vist que nosaltres tenim llums d'importació, però ells tenen milers d'estels que els il.luminen. M'he adonat que el nostre jardí arriba fins al mur del carrer, i ells tenen tot l'horitzó. He après pare, que ells tenen temps per parlar i riure mentre tu i la mama esteu tot el dia treballant i quasi mai us veig.
El pare se'l mirà bocabadat, i el fill va afegir; Gràcies pare, moltes
gràcies per ensenyar-me lo rics que podem arribar a ser algun
dia!
BONA NIT !!!Van estar tot un cap de setmana en una granja d'una família molt humil, passejant i visitant els estables, la masia i els camps.

De tornada a casa, el pare va preguntar al seu fill:
-Fill, què t'ha semblat el viatge?
-Molt maco, m'ha agradat -va respondre el fill.
-Has vist com de pobre pot ser la gent?- va preguntar el pare
-Sí, pare - va assentir el nen.
-I què has après fill?- va voler saber el pare.
-He après que nosaltres tenim un gos a casa, i ells en tenen 5. Que nosaltres tenim una piscina molt gran al mig del jardí, i ells tenen un llac que no te fi. He vist que nosaltres tenim llums d'importació, però ells tenen milers d'estels que els il.luminen. M'he adonat que el nostre jardí arriba fins al mur del carrer, i ells tenen tot l'horitzó. He après pare, que ells tenen temps per parlar i riure mentre tu i la mama esteu tot el dia treballant i quasi mai us veig.
El pare se'l mirà bocabadat, i el fill va afegir; Gràcies pare, moltes
gràcies per ensenyar-me lo rics que podem arribar a ser algun
dia!
BONA NIT !!

dijous, 1 de maig del 2014

Ja ens hem menjat els primers enciams!
 
Ahir al matí, vam estar regant els arbres del bosc i plantant floretes per tal d'afegir més varietat de color al paisatge.
 
Després, a primera hora de la tarda, els alumnes de P3, P4 i P5 van venir a veure com havien crescut els enciams i en vam collir quatre. Aleshores, amb l'ajuda d'algunes mares i les mestres, vam preparar unes amanides boníssimes, que vam guarnir amb olives i unes llesquetes de pa amb oli.